Jesteśmy autoryzowanym partnerem Milwaukee / Salon firmowy Tarnowskie Góry ul. Zagórska 156a
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Lampy Warsztatowe

( ilość produktów: 6 )

Lampy warsztatowe

Odpowiednie oświetlenie stanowi jeden z priorytetowych warunków pracy czy to w garażu czy warsztacie samochodowym. Dzięki niemu w łatwy sposób możemy, przyjżeć się elementom pojazdu i ustalić położenie usterki, aby następnie ją usunąć. Tradycyjne rozwiązania w postaci latarek na pewno nie znajdą zastosowania, ponieważ tego typu urządzenie generuje nikły strumień światła, a poza tym trzeba je trzymać w dłoni.

LEDowe lampy warsztatowe 

Ponieważ warsztat czy garaż stanowi miejsce dla każdego majsterkowicza, należy zadbać o odpowiednie oświetlennie takich miejsc. Posiadanie odpowiedniej lampy warsztatowej pozwoli na swobodne wykonywanie powierzonych zadań. Obecnie na rynku jest dostępnych wiele modeli lamp warsztatowych, dlatego warto wiedzieć na jakie aspekty zwrócić uwage przy wyborze dopasowanego produktu, tak aby stał się nieodzownym elementem na wyposażeniu profesjonalnego użytkownika jak i amatora.

Rodzaje lamp warsztatowych LED

Lampy warsztatowe to na ogół akcesoria o niewielkich rozmiarach generujące mocny strumień światła, odznaczające się dużą funkcjonalnością. Na ogół punktowe oświetlenie przestrzeni wystarcza do tego aby komfortowo wykonywać czynności związane z badanym, ewentualnie naprawianym przedmiotem. Lampy warsztatowe dzielą się na kilka rodzajów. Na wstępie wymieńmy lampy czołowe. Ich największą zaletą jest niewielki rozmiar i waga. Światło lampy czołowej, umiejscowionej na czole użytkownika, podąża za jego wzrokiem. Nie ma więc konieczności każdorazowego przestawiania lampy w miejsce, któe aktualnie nas interesuje. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że nie zawsze będą one emitować wiązkę światła, na jakim nam zależy.

Tradycyjne rozwiązania w postaci warsztatowych lamp LED, odznaczają się nieskomplikowaną budową. Na ogół przyjmują postać prostokątną, są raczej niewielkich rozmiarów, a ich głównym zadaniem jest oświetlenie przestrzeni wokół obudowy. Dawną żarówkę z włóknem wolframowym, dziś zastąpiła żarówka LED. Dokonując przeglądu ofert, rzuca się w oczy tendencja, że obecnie lampy warsztatowe wyposażone są w źródło światła z dodatkowymi diodami COB. Cechują się dużą wydajnością oraz niskim poziomem awaryjności.

Często, w różnego rodzaju warsztatach, zarówno profesjonalnych, jak i amatorskich możemy zauważyć naświetlacze. Na ogół duże, mocowane na statywach i utrzymywane na większej wysokości generują mocne światło, a swoim zasięgiem obejmują większe pole, aniżeli klasyczne lampy warsztatowe. Stosuje się je często na budowach w celu korekty położonego tynku, a ponad to przy pracach blacharskich i lakierniczych.

Pewną nowością na rynku LEDowych lamp warsztatowych, cieszącą się niemałym powodzeniem, są rękawice świetlne warsztatowe. Zakładane są na wierzchnią część dłoni oraz dwa palce - kciuk i palec wskazujący. Znajdują się na nich diody, swoim światłem idealnie obejmujące powierzchnię, którą aktualnie naprawia mechanik. Są one niewielkie, a dodatkowo poręczne i zawsze „pod ręką”.

Skupiając się na lampach do warsztatu, warto wymienić reflektory budowlane. Te niezwykle mocne lampy generują strumień światła oświetlający szerokie pole. Podobnie jak naświetlacze idealnie naddają się do prac budowlanych.

Dodatki i funkcjonalności lamp warsztatowych

Decyzję na temat zakupu lampy powinna poprzedzić odpowiednia wiedza na temat ich funkcjonalności. Jedną z funkcjonalności jest wyposażenie w haczyk, czesto ułatwiający korzystanie z lampy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, lampa warsztatowa LED może zostać podwieszona na przykład na podwoziu. 

Jeżeli lampa, czy reflektor nie posiada haka, warto się zorientować czy posiada statyw, ewentualnie rozkładane nogi. W ten sposób łatwo umieścisz lampę pod samochodem, oraz skierujesz jej światło w pożądane miejsce. Idealną sytuacją byłaby możliwość kilku stopniowej fazy rozkładania, co znacznie wpływa na komfort pracy.

W przypadku latarek czołowych, to istotną kwestią jest materiał wykonania. Pas, znajdujący się na głowie, a dzięki któremu zamocowana jest lampa nie może powodować dyskomfortu. Warto zbadać, z czego jest zrobiony, a także czy daje łatwą możliwość regulacji, w celu dopasowania do obwodu głowy.

Jeśli lampa warsztatowa jest zasilana sieciowo, a nie na akumulator, to należy także sprawdzić długość jej kabla. Kabel powinien być wystarczająco długi, aby bez problemu móc go podłączyć do źródła zasilania, ale równocześnie, aby lampa mogla być przestawiana zgodnie z zapotrzebowaniem. Nieodpowiednio dobrany przewód utrudni wykonywanie pracy i będzie wpływał negatywnie na jej komfort.

W niektórych przypadkach istotna jest również barwa światła emitowanego przez lampę. Może mieć to istotny wpływ na przykład w przypadku zakładu lakierniczego gdzie jego barwa powinna być jak najbardziej zbliżona do naturalnej, aby nie przełamywać barwy karoserii. W tym przypadku warto zatem sięgać po produkty, których CRI jest najbardziej zbliżone do naturalnego.

 

pixel